29/12/14

3a Marxa dels Nassos


Diumenge 28 de desembre 2014, Sant Innocents:

Doncs si, tercera cursa seguida en tres dies, avui a Palamós, a una marxa popular que ha estat com a mínim diferent. A les 7:45 he passat a recollir a l'Albert i hem fet camí cap a Palamós amb el seu cotxe, hem arribat molt bé de temps i hem aparcat molt a prop de la sortida. Hem recollit els dorsals, en aquest cas eren polseres amb un número i  després de canviar-nos i fer temps he anat cap a la zona de sortida, hi havia moltíssima gent apuntant-se i l'speaker ens ha fet la primera broma del dia, com era el dia de les innocentades ens han regalat un km a la marxa de 8 i 2 a la de 13, l'Albert feia la curta i jo la llarga, així que tots contents ;)




Vista de la platja abans de començar

Mentre esperàvem que s'acabés d'apuntar tothom, bé de fet no tothom perquè han tancat inscripcions cap a les 350, ens estàvem quedant congelats, feia un aire que no vegis, per més inri han fet un sorteig de 3 paneres ecològiques i encara han endarrerit uns minuts més la sortida, sort que portava barret i màniga llarga sinó em congelo allà mateix.


Quina rasca!

Després de fer el sorteig han donat la sortida, sense cap arc de sortida ni sistema de cronometratge, tot molt casolà, hem començat a córrer, bé a intentar córrer perquè havien de passar per un carrer una mica estret i no cabien tots, després d'uns  primers metres a poc a poc he pogut anar avançant gent i a mida que sortia de Palamós ja he pogut començar a córrer, abans he tornat a saludar a l'Albert que s'havia fet lloc i anava davant meu.

Hem començat els primers km anant cap a l'interior (Les serres), uns primers km sense gaire desnivell i on es podia córrer força bé, al km 4 aproximadament el primer avituallament, taronja i dos càntirs per beure aigua, he agafat una mica de taronja i he seguit endavant, cap el km 5 les primeres pujades fortes i baixada del ritme, ja hem enfilat cap a la part més maca del recorregut, molt a prop de la costa i passant pel camí de ronda. Sobre el km 7 anava davant de 3 corredors més i en baixada, no era gaire tècnica però el sol entrava entre els arbres i no m'hi veia gaire bé, m'he entrebancat amb una branca i ... A TERRA! ha estat una caiguda neta, en una zona on per sort no hi havia pedres i era bastant tova, he rodolat una mica p i els companys m'han preguntat si m'havia fet mal, per sort tot ha quedat en un ensurt i he pogut seguir endavant. 

Vistes de la cursa (l'Albert ha tingut temps de fer fotos)

Hem seguit endavant i en el km 8 ha arribat una pujada superdura, amb molta pendent i bastant llarga, 75 metres de pujada en 500 metres de recorregut, al final de la pujada un altre avituallament i a seguir endavant, la baixada ja l'he fet amb més cura i com sempre m'han tornat a passar bastants corredors, Poc a poc m'he apropat al 4t avituallament que era el número 2 que es tornava a repetir, sense equivocar-me per no tornar a pujar he fet camí cap a Palamós, ja m'he començat a trobar molts caminadors i corredors de la distància curta, i els he anat avançat entre corriols i escales. 

Més vistes

Cap el km 12 hem entrat a la Cala del Castell i hem hagut de córrer per la sorra uns 300m, massa canya per les cames després de tants km i el cansament d'aquests dies, però tot i això he avançat algun corredor més, després ja el passeig fins a l'arribada, pujant i baixant esgraons , quan ja estava apunt d'arribar he sentit a l'Albert que m'animava i he fet un petit sprint final fins la cua per agafar la botifarra, ja què tampoc hi havia línia d'arribada.

ültimes escales!

Cap a la botifarra!

Molt content pel ritme  de 6'28''que he fet en els 14,1km que m'ha marcat el gps (ni els 13 anunciats ni els 15 de broma ;) Després d'agafar la botifarra i beure un parells de gots de caldo hem anat cap al cotxe on he acabat de cruspir-me-la i cap a Girona novament!

Valoració de la cursa: una cursa molt popular, sense cronometratge ni classificacions, tot i haver dues proves diferents no hi havia ni preu superior  ni dorsal identificatiu. El recorregut molt maco i molt trencacames, ben senyalitzat, els avituallaments correctes, molt original donar l'aigua amb càntirs però no sé si s'haurà fet molta cua quan hi havia molta gent per beure. L'avituallament final superbé. Voluntaris i organització molt amables i cordials. Han deixat fer la prova a tots el que s'han quedat sense dorsal.  Bona relació qualitat preu. Bossa del corredor amb un buff commemoratiu. Valoració 6'5/10.


2 comentarios:

  1. Sempre ho dic però al final ho acabo de complir: tinc pendent fer més curses a la teva provincia. I mira que tinc familia (Palafrugell). Segur em deixaré caure al Trail de Cap de Creus, a veure si aquest 2015 cau alguna més ja que veig que, com aquesta, tenen molt bona pinta.

    Salut

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Has de venir-hi, paisatge, tracte, preu i qualitat de les botifarres insuperable ;)

      Eliminar