27/12/14

4a Sant Silvestre LPH


Dissabte 27 de desembre 2014:

Avui canvi total, Sant Silvestre de Muntanya a les Planes d'Hostoles, després de la cursa d'ahir, planera i molt ràìda avui he canviat les bambes i el xip i he matinat per anar fins a les Planes a córrer la Sant Silvestre. En principi havia de venir també la Lídia però em va avisar que no es trobava gaire bé i finalment no ha pogut venir. Així que quan he arribat he mirat si veia algun conegut i .. es nota que no és el meu ambient no he vist a ningú dels que sempre em trobo, així que després d'agafar el dorsal i la bossa del corredor he anat a canviar-me, avui feia molta fred i estava molt tapat i he decidit no posar-me la màniga curta i he optat per una de màniga llarga a sota (he fet bé), quan he tornat a la zona de sortida he trobat un company de professió que la feia caminat (amb els pals de Nordik Walk) i hem estat xerrant una mica.

Avui una mica abrigat!

Quan faltava poc per començar he anat a l'arc de sortida i hem esperat a que comencés, a les 10 s'ha sentit un coet que pujava i quan ha petat, tots a córrer. Els primers 700 metres eren per dins de Les Planes i he anat força ràpid, poc a poc hem anat sortint i hem començar a pujar per un camí força ample fins que hem arribat a les primeres rampes, el camí ja era estret i ens hem posat en fila índia, pujant poc a poc durant una bona estona, els 3 primers km han estat bastant heavies, amb pujades molt dures, a mi la veritat m'agraden molt més que no les baixades, quan podia passava algun corredor o corredora però no hi havia gaire espai per fer-ho, al km 3 hem trobat un avituallament d'aigua, he fet un glop i cap endavant!

Sortida a punt!

Hem seguit pujant, però ja no era tant dura i el terreny ja feia més puja-baixa, poc després hem trobat un avituallament sòlid, cap el km 5, he tornat a parar per beure una mica més i menjar una mica de plàtan i taronja, després hem seguit pujant una mica més i cap el km 6 hem arribat a una zona on la humitat, les fulles mullades i les pedres han deixat pas a una zona amb molt de fang, els peus s'enfonsaven i relliscava bastant. Després ja hem començat la zona amb la baixada més tècnica, massa tècnica per a mi, entre el fang de les bambes i la meva poca traça baixant m'han passat bastants corredors, però ja ho tinc assumit i no perdo el cap per anar al seu ritme, m'estimo més baixar segur que una caiguda. Poc a poc les baixades s'han fet més suaus i he pogut tornar a augmentar el ritme, en les zones més planeres he anat recuperant terreny a alguns corredors que m'havien passat a les baixades i quan hem arribat a la última pujada encara he pogut recuperar una mica més ja que no hi havia cua i he pogut pujar bastant ràpid. A mida que ens apropaven a les Planes he anat augmentant el ritme perquè la baixada ja era per un camí bastant assequible. Em trobava bastant bé i he fet els últims 700 metres de la cursa a  4'26'', acabant en 1:20:31 i en la posició 156 de 260, no és per llançar coets, però tenint en compte que no és el meu terreny (580 D+ segons l'Strava) i que ahir vaig apretar força estic content.


Desnivell i ritme

Valoració de la cursa: molt bona organització, recollida de dorsals ràpida, circuit molt ben marcat amb cintes vermelles i blanques i fletxes en els llocs més conflictius, els avituallaments els he trobat massa junts i després fins al final no hi havia cap, però molt complert.  Els voluntaris molt amables, gran avituallament final amb pastes, xocolata calenta i caldo (m'he pres dos gots que entrava de meravella. Entrega de premis original i un petit sorteig final. La bossa del corredor m'ha sorprès gratament, sense la típica samarreta "tècnica", en aquesta ocasió amb un fuet, una ampolla de vi etiquetada amb motiu de la cursa, caldo Aneto i unes piles. En resum, una cursa molt recomanable pels amants de la muntanya. Nota 9/10

Bossa del corredor

No hay comentarios:

Publicar un comentario