13/12/14

Mitja Marató de Mataró


Diumenge 7 de desembre:

Crònica d'una MMP inesperada!

Per quart any consecutiu em presentava a Mataró per córrer la mitja amb la que vaig tornar a fer aquesta distància després de la meva "tornada" al món del running. En aquesta ocasió he anat amb e Mariano, La lídia (que debutava en mitja d'asfalt) i la Pilar, m'han passat a recollir ben aviat i autopista cap a Mataró. Després del viatge entretingut hem aparcat al centre comercial per baixar en el bus que posa l'organització al servei dels corredors. 

Bus

Quan hem baixat hem anat a buscar els dorsals, aquest any hi ha hagut canvis respecte als anteriors i hem anat a recollir-los a un altre pavelló una mica més amunt del que era habitual, he de dir que en aquest aspecte ha millorat respecte a l'any passat amb més amplitud per poder agafar el dorsal i també com a novetat la samarreta de la cursa!

Quan ja tenia el dorsal i esperaven en Mariano que recollís el seu, algú m'ha preguntat per les llistes i li he dit que estaven més amunt, resultat que era en Xavier Bonastre i ni m'he adonat jeje i això que ja l'he saludat en diverses curses.

Després de canviar-nos i saludar alguns redrunners, com en Dani Llorens i en Fran, en Manel, l'Ester i algun altre hem estat esperant una bona estona a la Lídia i la Pilar (com triguen les dones per canviar-se!!), amb el temps una mica just per escalfar hem fet unes fotos divertides i una mica de trote i cap a la zona de sortida.

Selfie ja clàssic amb el Mariano

Alegria!

GiroPowers!

Aquest any els calaixos sortien per onades i mentre esperava el meu torn han sortit els del calaix negre, i 3 minuts després el calaix vermell, a les 10:06 han donat la sortida pels de color groc i he començat a córrer per darrera del pacer de 1'40. M'ha cridat l'atenció veure un membre de l'organització aturant un infiltrat del calaix blau que es volia colar entre els grocs, està bé que s'aturin als tramposos, jo l'hauria eliminat directament.

Sortida groga

A ritme! Uns quants Redrunners pel voltant!

Començo a córrer i avanço a la llebre de 1'40, no tenia cap temps objectiu per fer en aquesta cursa però els 2 primers km fan baixada i et fan anar ràpid, una mica davant meu hi ha en Fran, intento pillar-lo però se m'escapa uns 70-80 metres que no puc retallar en tota la cursa. Passat els dos primers km en endinsem pels carrers de Mataró, amb força públic animant als corredors i per on ja la cursa s'ha estirat i cadascú va al seu ritme. Jo segueixo amb bones sensacions i arribo bé als 5 km on agafo l'ampolla d'aigua, bec un glop i la llenço cap a la paperera on hi ha un peiti cèrcol, tipus bàsquet i "TRIPLE!!", estic on fire jaja. Segueixo concentrat en la cursa i baixem cap a la zona del passeig, just quan arribo passen els primers classificats que ja tornem cap a l'altra direcció. Seguim direcció Barcelona i em creuo per primera vegada amb coneguts, en aquest cas en Mariano que ha sortit en el calaix vermell. Ens saludem i seguim cadascú en una direcció.
En el km 7 faig el canvi de direcció i torno a veure molt coneguts, els vaig saludant i corrents a un bon ritme, sense notar gaire les molèsties del cuadríceps. Al km 10 hi ha un altre control del xip (el primer al km 5), en aquest moment veig un altre trampós que sense arribar al lloc del gir es canvia de costat i s'estalvia 2 km de la mitja, sempre em pregunto perquè s'apunten a les curses aquests retalladors...
Del km 11 fins al 16 seguim corrents direcció Barcelona novament, sobre el km 13 veig a la Romana davant meu i que la setmana anterior havia fet la Marató de Sant Sebastià fent podi en la categoia de veteranes per equip. M'apropo i la saludo, parlo uns segons amb ella i tiro endavant. Sobre el km 15 em prenc un gel que portava, ja que en aquesta cursa no hi ha avituallament sòlid i últimament sempre m'agafa gana a les curses. 
En el km 16 tornem a girar, entrem a la fàbrica de PG, els que ens donen la gran bossa del corredor i torno a veure una mica d'aigua. Segueixo per encarar els km més durs de la prova. Fem els 3 km que quedem fins la PUJADA! i sense agafar l'aigua que m'ofereixen els voluntaris miro el crono, veig que marca 1:31 i només em queda l'últim km, apreto les dent i accelero el ritme, no era la meva intenció baixar marca però la veig molt a prop, començo avançar corredors (segons la classificació oficial 57 exactament), faig l'últim km a 4:25 tot i la pujada i arribo a la meta supercontent, fent MMP en una mitja molt exigent, temps final 1:35:53, millorant 46 segons la meva millor marca i baixant 2'54'' la marca d'aquesta cursa.

Arribada!

Comporvant la MMP!


Un altre fet positiu de la cursa ha esta que he guanyat un concurs que feia Taymory per Twitter i en que m'emporto una equipació completa de running gràcies a aquesta foto:

Foto guanyadora concurs Taymory

Valoració de la cursa. per a mi aquesta cursa és especial i sempre m'agrada tornar, la valoro molt positivament, avituallaments d'aigua cada 5 km, temps parcials cada 5 km i l'últim km tmabé. Voluntariat superbé, amables i atents. Servei de guardarroba molt bé. Entrega de dorsals molt bé. el recorregut ben marcat i sense problemes. La bossa del corredor és de les millors de Catalunya i aquest any amb samarreta commemorativa. Per posar-li un però diria que una mica d'avituallament sòlid en el 15 i a meta no estaria malament. Cursa de 10! fins l'any que ve!



Gran lot

No hay comentarios:

Publicar un comentario