17/12/14

Cursa 10 km Racc


Diumenge 14 de desembre:
Aquest diumenge he anat a córrer novament en el circuït de Catalunya, ja hi vaig anar al 2012 i em va agradar molt. Aquesta vegada amb una inscripció guanyada al programa Tot Gira de Catalunya  Ràdio
La cursa començava a les 10:00  i en Mariano, que també havia guanyat una altra inscripció, m'ha passat a recollir a les 8. Anàvem molt bé de temps quan de sobta a la sortida de l'autopista hi trobem un tap de cotxes, increïble diumenge i embús, es va fent cada vegada més tard i ens passem gaire bé 45' fent caravana sense quasi ni avançar. Per fi arribem a l'aparcament del Circuit, aparquem i anem corrents a buscar el dorsal i la samarreta. Mestre vaig corrent sento un cop molt fort, em giro i veig en Mariano ajudant a aixecar.-se una noia de terra, l'havia atropellat literalment i la pobra ha caigut d'esquenes a terra picant-se amb el cap, en Mariano es disculpa, surt el xicot i penso: ja veuràs que es lia...per sort tot queda en un ensurt i un bon cop per tots dos (en Mariano a les costelles). Tornem acórrer cap a l'entrega de dorsals i els recollint sense gaire cua, després ens dirigim a les samarretes i novament cap el cotxe. Tornem fins l'aparcament sense cap incident més i ens canviem, mentre ho estem fent sentim per megafonia que endarrereixen la cursa fins les 10:30 ja que encara hi ha molta gent que està recollint el dorsal o que no ha pogut arribat amb l'embús.

Al circuit amb el Mariano

Cap a la sortida!

Més tranquil·lament tornem cap la zona de sortida, i aprofitem per fer-nos les clàssiques fotos. Esperem una mica per ficar-nos al calaix, ja que en Marinao corria en el vermell i jo en el blau, quan queden 5' em fico en el meu calaix, hi ha molta més gent de la que m'esperava i quasi no em puc moure del costat de la tanca, mentre espero sento un noi que li explica a un altra noia que havia fet la Spartan Sprint i que havia estat una setmana amb cruiximents (si sabés que jo vaig fer les 3 el mateix cap de setmana penso...)

Passant per la recta

 A les 10:25 surten els corredors dels 5km i a les 10:30 la sortida dels 10, començo a caminar apropant-me a la catifa de sortida, quan sento el "piii" engego el GPS i començo a córrer, esquivant a molts corredors i corredores (hi havia molts gent en el segon calaix que es nota que no són corredors habituals), segueixo avançant gent i fent la recta de Tribuna del circuït, aquest tram fa força baixada i es pot córrer força ràpid mentre esquives la gent, al final de la recta fem un gir tancat cap a la dreta i sortim del circuit.

Gir per sortir del circuit

Seguim corrents  per fora del circuit i encara fa baixada, sobre el km 2'300 ens creuo amb els primers que ja fan el camí de tornada cap el circuit, una mica més endavant saludo en Mariano que va força endavant, segueixo amb bones sensacions i continuo avançant corredors. Després de girar novament veig que porto molta gent al darrera i això m'anima una mica més, ara fa una mica de pujada però puc seguir corrents a bon ritme. Poc abans d'arribar a la pancarta del km 5 veig novament en Mariano, que ja em treu una mica més de distància, li faig un crit i segueixo fins el proper gir, recta cap el km 5-6 que ara passo jo i pujadeta per sota el túnel, en aquest punt és on més m'ha costat seguir el ritme però al entrar novament en el circuit torno apretar i les pujades del circuit no se'n fan tant dures com la primera vegada que hi vaig ser, què em pensava que tot era pla.

Fem la volta sencera al circuit, i segueixen les bones sensacions, sense parar depassar gent i gairebé que ningú em passi a mi, al km 8'5 i en plena baixada m'he d'aturar per lligar-me les sabatilles (quina ràbia m'ha fet perdre aquests segons), me les lligo ràpidament i torno a passar als que m'havien avançat. L'últim km és el que faig més ràpid de la cursa a un  ritme de 4'11'' aproximadament. A la recta encara m'animo més i esprinto per acabar en un bon temps de 45'26'' a un ritme de 4'32'' (què és el que últimament estic fent a les curses tot s'ha de dir) i acabant en la posició 289 de 2321 finishers. Molt content amb el resultat i les sensacions a la cursa.



Valoració de la cursa: Molt bona organització, recorregut molt interessant i on poques vegades pocs córrer com és el Circuit de Catalunya. Entrega de dorsals i samarreta força ràpida (es podia recollir els dies abans a Barcelona). Avituallament d'aigua al km 5 i avituallament final amb botifarra. Samarreta commemorativa de bona qualitat. Voluntaris molt atents i amables. Ha estat un detall l'endarreriment pels que havíem patit l'embús, que per una altra part encara no arribo a entendre com es pot formar en un lloc on ha d'haver tanta afluència de públic com aquest. En definitiva crec que e spot valorar amb un 9/10.

No hay comentarios:

Publicar un comentario