24/9/13

4a Cursa Popular d’AnyósPark

Diumenge 22 de setembre


Aquest cap de setmana hem anat a Andorra a córrer la meva primera cursa "internacional". Aquesta sortideta ha estat possible gràcies al sorteig que va fer Triatletasenred el passat mes d'agost i del qual vaig ser un dels afortunats guanyadors. 


Dissabte van sortir tranquil·lament cap a Andorra amb tota la família i després d'un viatge molt agradable van arribar a l'AnyosPark un complex esportiu residencial impressionant. Allà vaig recollir el dorsal i la bossa del corredor que era força complerta.



A la tarda van venir a visitar-me en Karel i en Pere i vam estar xerrant una bona estona de curses i de l'Hatxasu andorrà que estan preparant pels propers dia 26 i 27 d'octubre (tots els redrunners que puguin haurien de pujar...) En Karel ens va acompanyar a sopar i em va ensenyar una mica del circuït de la cursa, vaig veure que seria difícil fer marca ja que tenia força pujada sobretot els últims 300 metres que arribaven fins a l'hotel... després d'un bon dia em vaig retirar a descansar a l'habitació.



El diumenge em vaig despertar a les 5:47 i vaig estar mig dormint mig despert fins a les 8:30 que em vaig llevar i em vaig preparar per la cursa després d'esmorzar una mica vaig baixar fins a l'entrada de l'hotel on un bus llançadora ens apropava fins a la sortida, com no sabia ben bé com funcionava el tema del bus vaig baixar molt aviat i  a les 9:10 ja estava a la sortida de la cursa. Vaig fer una mica d'escalfament i vaig estar esperant fins l'inici de la mateixa, una banda va amenitzar l'espera i després d'uns minuts de retard van donar el "tret" de sortida.



Al principi em va costar una mica agafar el ritme perquè a la cursa hi havia força gent i estava barrejada la cursa de 4km amb la de 10, a més a més hi havia una classificació pels papes i mames que portaven cotxet amb el nen i també vaig haver d'avançar algun.



Després del primer quilòmetre i mig les dues curses es separaven i els de deu ens van dirigir cap a Ordino on hi havia la primera pujada, suau però constant fins el quilòmetre 2'7 aproximadament que tornaven a baixar fent mitja volta, aquí ja vaig veure que seria "durilla" i com baixaven els primers classificats per l'altre costat de la carretera.
Després de fer la baixada van fer un altre gir i ens van dirigir cap a Erts i aquest tram si que se'm va fer més dur ja que eren quasi 2 quilòmetres de pujada constant, al km 5 hi havia el primer avituallament d'aigua i cap el 5'7 el primer control de xip abans de tornar a fer la baixada cap a l'hotel, després de recuperar una mica de forces vaig començar augmentar el ritme i vaig fer una bona baixada avançat algun que altre corredor i, en el km 7'35 hi havia un altre control de xip i tornaves a passar per l'avituallament  que havien passat abans on vaig agafar una altra ampolla d'aigua per hidratar-me tot  i que la temperatura era ideal per córrer. Poc després hi havia un altre avituallament en el qual cap dels corredors que anàvem en aquest grupet van agafar l'ampolla ja que estava massa a prop de l'anterior.



Després de fer un quilòmetre bastant pla van fer un tros amb una baixada bastant forta fins arribar als temuts 300 metres finals, sort que havia reservat una mica de forces sabent el que venia i vaig pujar amb força dignitat per arribar a la meta cansat però content i amb un temps de 50'28 i quedant classificat el 93 de 220 finishers de la cursa de 10 km.



Després de beure i menjar una mica vaig aprofitar l'estància de l'hotel i amb en Pau ens vam anar a la piscina a relaxar-nos una mica en la zona spa. Quan vam pujar de la piscina encara feien el sorteig de regals als participants de la cursa però ja seria massa que també m'hagués tocat ;)
Després de preparar les maletes, van fer una mica de gasto a Andorra i ens vam tornar cap a Girona després de gaudir d'un cap de setmana genial!



Valoració de la cursa: valoro molt bé la cursa, el circuït no és circular però el detall del bus llançadora li treu l'inconvenient. Els avituallaments durant la cursa van ser més que suficients per una cursa de 10 km i jo diria que fins i tot massa, els voluntaris i gent de l'organització de 10, fins i tot vaig veure com treien el xip blanc als corredors després de la cursa! El marcatge dels quilòmetres ben senyalitzat, to  i que en el km 4 hi havia un cartell malament i posava 6, sort del gps ;). L'animació de la banda pre i post cursa també em va agradar. La bossa del corredor i la samarreta molt bé també i quasi tots els corredors i corredores la portaven durant la cursa.
Cosetes a millorar serien el tema del cartell, posar una catifa de championchip a la sortida per saber el temps real  i començar puntuals ;) com a nota li poso un 9/10, si puc tornaré a fer-la un altre any.

No hay comentarios:

Publicar un comentario