2/9/13

34a Marxa Popular de Flaçà

Diumenge 1 de setembre:


Cap de setmana doblant, ahir la Cocollona i avui la Marxa de Flaçà. Un cap de setmana una mica agosarat però em venia molt de gust fer aquesta marxa, així que després de dormir 5 horetes he agafat el cotxe i cap a Flaçà que hi faltava gent.
Quan he arribat he anat a inscriure'm ja he  vist que era molt POPULAR, pel preu 6 euros i perquè et donaven el dorsal sense preguntar-te ni com et deies  ;)


Després d'apuntar-me he trobat a la Mildred i l'Elmer (primera vegada que coincideixo amb ell des de que és Red Runner). La Mildred era la primera cursa de 10 km que feia i m'ha comentat que anava una mica tocada dels tibials però després he vist que la havia pogut acabar, felicitats !!!


Em situo a la zona de sortida, ben bé no sé com encarar la cursa primer perquè la nit abans havia fet una altra i perquè no coneixia el recorregut de la cursa ni el perfil, Faig una ullada a la resta de corredors i veig que hi ha força nivell tot i que la cursa és tan popular. Sense que ningú digui res comença a petar una traca i tots comencem a córrer.

Surto ràpid i sembla que les cames no noten molt l'esforç del dia abans, així que tiro el primer km a un bon ritme, a 4'13, el terreny al principi és molt planer i asfaltat, fins el km 2 on girem ja cap a dins del bosc i comencem a fer pista. La cosa comença a picar cap a amunt, a partir del km 3 baixo molt el ritme entre la pujada i el cansament del dia anterior i l'Elmer em passa. No intento seguir-lo i vaig fent al meu ritme. Al km 5 hi ha l'avituallament on no paro i només agafo una mica de taronja per seguir pujant fins el km 6 on la cosa torna a canviar, i com ja se sap, tot el que puja baixa ;).



Començo a fer la baixada tornant a augmentar el ritme i anar passant els marxadors que van caminant, el circuit alterna una mica de carretera i pista fins els dos últims km que tornem a entrar a Flaçà i a la part asfaltada. Apreto l'últim km fins a la meta ... bé fins a la taula de control on m'apunten el número. Tot i el cansament aconsegueixo fer l'últim km a 4'27.
Em dirigeixo a agafar l'entrepà i trobo a l'Elmer que ha fet dos minuts menys que jo, que he acabat la cursa en 50', et dec unes braves!!!
Quan vaig a posar-me a la fila una noia de l'organització m'atura i em pregunta si sóc el dorsal 226, li dic que si i resulta que m'ha tocat una motxilla que sortejaven! (algú dirà que tinc sort...)
Després de recollir el premi esmorzem l'entrepà amb carn a la brasa que està boníssim i m'acomiado dels coneguts tornant a casa ben content, tant pel resultat, com per les sensacions i pel premi.


Valoració de la cursa; cursa molt popular i sense cap control de classificació, tot i això molt ben organitzada, amb un circuït ben marcat avituallament de la cursa al km 5, amb aigua i fruita, i un refrigeri final amb carn a la brasa. D'obsequi un buf. Relació qualitat/preu: uns 6 euros ben invertits!




No hay comentarios:

Publicar un comentario