14/6/15

Mitja Marató de Cerdanya MMC


Diumenge 7 de juny:
Avui una de les grosses, i lluny de casa, aprofitant el dorsal que em van regalar al programa Tot Gira i després de veure la 5a Champions al sofà de casa el despertador ha sonat a les 5:00 del matí, ja ho tenia tot preparat i ha estat vestir-me i sortir direcció Bellver, he decidit anar per la Collada de Tosa i estalviar-me els més d'11 euro del túnel, en total 2:15 minuts passant per Vic, Ripoll, Ribes de Freser, la Molina fins que he arribat ben puntual, de fet a les 7:55 ja hi era. He trucat en David que m'esperava ja que ell havia passat el cap de setmana allà. Després de buscar un bar i fer el cafetó hem anat cap a la sortida.

Amb el Davi Osuna, 8 del matí!

Allà hem trobat en David Ball-llosera que també la corria, hem passat pel controls de xips i després de saludar l'Emma Roca (excompanya de Classe del David Osuna) i un parell de Redrunners, en Ricard i la Magda  ens hem preparat pel compte enrere).

Amb el David Ball-llosera

Hem començat dins de Bellver, baixant per un carrer amb un empedrat força irregular, com en David O m'havia avisat he baixat per les escales que havia al lateral. Hem anat a buscar la carretera i hem deixat enrere el David B. i durant dos kilòmetres hem anat per una part força plana, de sobte ja hem entrat al tema, a pujar, aqui en David O. s'ha posat davant i hem pujat molt bé, tot i que a mi em costava respirar, es nota la diferència de córrer en alçada. Durant 4 km hem fet un desnivell de més de 500+, avançant a molts corredors i alternant córrer i caminar ràpid (bé córrer a ritme mooolt lent). Sobre el km 4'5 en David O. m'ha agafat uns 30 m de distància, però tot i així l'he he pogut seguir força bé i tots els corredors que anava passant també els passava jo poc després. Hem arribat al km 6'5 on hi havia el primer avituallament, ja tenia gana la veritat, i he agafat plàtan i beguda. Després de recuperar una mica  hem començat la baixada per una pista força ampla, aquí hem pogut mantenir un bon ritme i cap corredor ens ha passat, després de baixar 4 km hem encarat la segona pujada, per sort en David ha vist el desviament i no ens hem passat, ja que es desviava cap un camí muntanya a través. En aquest tram eren un grupet de 4-5 corredors, hem començat a pujar per un tram molt maco però molt dur, on costava molt poder anar ràpid, durant dos km hem fet la pujada i hem arribat al segon avituallament, he tornat a menjar plàtan i beure (sempre vaig sense motxilla ni aigua a les curses i feia bastant caloret). Després de recuperar per segona vegada hem tornat a pujar, encara quedava força tram de pujada, un parell de corredors que quasi no han s'han aturat ens han passat a l'avituallament i uns altres se'ns han afegit, mentre pujaven se'ns han col·locat 3 o 4 corredors entre el David i jo i quan hem arribat a un tram, planer però molt irregular  amb moltes arrels, a més a més estret i amb possibilitat de caure muntanya aval, he afluixat una mica el ritme i he perdut en David de vista. Quan he arribat a dalt de tot he intentat recuperar en la baixada i enxampar-lo, però no el veia, la primera part de la baixada no era gaire tècnica però poc a poc s'ha anat complicant i fent-se més difícil , i jo com ja sabeu sóc molt dolents baixant, així que he entrat en mode segur i he començat a reduir el ritme, a poc a poc he anant baixant, mirant molt on posava el peu i no perdre el camí, així he començat a sentir gent que se m'apropava, m'han passat dos noies i 6 noies en el tram de baixada (els 6 últims km), cap l final hi tornava haver un tros pla i he pogut recuperar dos posicions que havia perdut, poc a poc m'anava apropant a la meta i m'he començat a relaxar i...m'he entrebancat amb una arrel a la part plana!!! Quasi caic però per sort he mantingut l'equilibri, poc després encara empanat quasi em fico en una granja i perdo el camí, per sort ho he vist ràpid i he tornat al camí. últim esforç i cap a la meta, on he sentit la Maribel que m'animava, he entrat força bé i directe cap a la botifarra, quina gana que tenia! He anat a buscar una mica d'ombra i en David, no el trobava i m'ha estranyat, hi havia pocs corredors a la línia de meta, no entenia res i l'he buscat però res. Poc després han posat la classificació, he anat a mirar i oh sorpresa!! 37è classificat de la general i 9è de la meva categoria, amb un temps de  02:25:52, i en  David no apareixia! Amb la Maribel hem vist arribar en David B. i al cap d'una estona en David O. s'havia passat un encreuament i ha fet 4 km extres, per un total de 25 km!!!

Redrunners: David, Ricard, Magda.

Després de comentar la cursa una estona he anat caminant xino-xano a l'apartament d'en David ja que no hi havia serveis de dutxes. Ben frec he agafat novament el cotxe direcció Girona i passant per Tosa m'ha enxampat una calamarsada molt bèstia, quan he arribat a Ribes he vist en David B. i la Maribel que s'havien aturat per dinar, jo he seguit endavant que tenia ganes d'arribar a casa i descansar, després de una bona tirada en cotxe he arribat a casa on encara no hi era la Xesca que havia anat a Barcelona a córrer la Color RUN.

Valoració de la cursa: una mitja de muntanya força dura, amb més de 1000 de desnivell positiu, i començant ja a 1050 metres d'altitud. Hi ha trams força tècnic, sobretot en la segona baixada, on els que no sabem baixar ho passem una mica malament. El marcatge l'he trobat bé, tot que en David no deu pensar el mateix. Els avituallament durant la cursa molt bé, força menjar i begudes. L'avituallament final amb botifarra sempre és un punt a favor. Ha mancat servei de dutxa i guardarroba. El detall de la medalla al final no me l'esperava i també m'ha agradat. La qualifico amb un 8'5.




No hay comentarios:

Publicar un comentario