8/6/15

I cursa de les MONES


Diumenge 31 de maig del 2015:

Avui he anat a Riudellots a córrer la Cursa de les Mones gràcies al dorsal que em va tocar a Running For Free (R4F). Després de dues setmanes al repte Bombers15 de Runnerinn i 274 kilòmetres acumulats en 13 dies no sabia com reaccionarien les cames davant una cursa, tot i així he agafat el cotxe i he arribat quan ja havien tallat el carrer i he hagut d'aparcar  quasi a un km de la sortida. 

Els controladors en plena acció

He arribat caminant i he demanat el dorsal que m'havia tocat a la carpa d'inscripcions, on encara estaven fent-ne moltes. La noia de l'organització m'ha dit que s'havien quedat sense samarretes i que ja me l'enviarien a casa, després he anat a la carpa de Championxip Girona, on en Jordi m'ha sincronitzat el xip groc  propi (perquè em coneixia...) i després he anat a xerrar una mica amb els coneguts, en Joaquim, en Carles (a qui també li havia tocat un dorsal a (R4F).

Els dos guanyadors dels dorsals de R4F

A les 10:30 han donat la sortida i he començat a córrer, em notava bastant cansat i he anat fent, a un ritme per sota de 5' però no tant ràpid com m'hauria agradat, els primers dos kilòmetres han estat per dins de Riudellots,hem passat per davant de la fundació de Les Mones i se sentien els crits dels micos, deien voler animar-nos també. He mantingut el ritme força contant i cap el km 3 he passat en Carles, en aquell moment anava força bé, però a la meta m'ha comentat que després s'ha trobat malament i ha hagut de baixar molt el seu ritme. 

En Joaquim en plena acció

Poc a poc ens hem allunyat del centre urbà per entrar al camí de terra, en el km 5 hi havia l'avituallament, he agafat un got d'aigua i cap endavant, a partir d'aquest moment he començat a passar a caminadors que feien la marxa popular i que havien sortit abans que nosaltres, he vist una família que coneixo, en Gerard, en Bernat i la seva mare, els he saludat i he seguit endavant, cap el km 6 en Xavier m'ha passat i m'ha dit que em feia un relleu, li he contestat que no el podia seguir i ell ha tirat endavant 8de fet ha estat l´'únic que m'ha passat des del km 3). 

Tram final, passant una marxadora

He fet els últims kilòmetres, que han estat els més macos de la cursa, passant a tots els marxadors que he pogut, un petit esforç per fer la pujadeta final i cap a la meta, al final un crono de 47:52 a un ritme més que decent de 4:38 i quedant 42 `2 de 120 finishers, per la tralla que porto a les cames molt content.

Després de la cursa he estat parlant una bona estona amb els coneguts, esperant al sorteig final  (on no m'ha tocat res eh!), també he parlat amb el Jordi Rabionet, el guanyador de la la cursa (i no sé quantes en porta ja!). L'avituallament final ha estat molt bé, amb diversitat d'entrepans, dolços i fruita, amb aigua fresca i també hi havia  una sessió d'estiraments al que s'han apuntat bastants corredores i corredors.
Després d'esperar al final del sorteig he anat caminant fins el cotxe i cap a casa, que a la tarda encara havia de fer uns kilòmetres més del repte.

Valoració de la cursa: primera edició d'una cursa solidària, he trobat una mica caòtic el tema de les inscripcions d'última hora, on s'havien acabat les samarretes hi s'havia d'apuntar l'adreça en un paper, després ha anat millorant, sortida dels marxadors abans que els corredors, curses infantils, i la cursa. Ben pensada la distribució de les sortides, però per ser finals de maig i amb la calor que feia jo hauria començat abans (10:30). El recorregut ben marcat i amb seguretat als encreuaments, voluntaris molt amables. L'avituallament del km 5 ben posat, però els gots de plàstic no van bé per poder beure corrents. Avituallament final molt bé. Bona animació final. Servei de guardarroba OK. El sorteig es fa pesat i llarg perquè molta gent ja ha marxat, s'hauria de fer com a altres curses, mentre els corredors fan la cursa i pissarra a l'arribada. La valoro amb un 7.

2 comentarios:

  1. Milloraran amb el temps! Jo hauria volgut!! :(
    Per cert, lo de les samarretes ja estava més que avisat a la web!!!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. No ho vaig veure, i la vaig mirar el dia abans....

      Eliminar