21/7/14

Tallafocs Vilanant 2014


Dissabte 19 de juliol:
Per segona cursa consecutiva torno a canviar l'asfalt per el trail, aquesta vegada en Mariano i en Paco m'han embolicat per anar fins a Vilanant a córrer i a sobre a les 20:30!

Amb els companys, Mariano, Issac i Patty

Per sort avui si que no s'havia de matinar ;) passem la tarda a casa del Mariano dent unes piscinetes i prenen unes 0'0 i poc abans de les 8 anem cap a Vilanant, en Paco no ha pogut venir finalment perquè ha marxat a la Molina, així que anem tots dos. A Vilanant trobem molts coneguts, en Marius, l'Isaac, La Isa, la Patty... Ens fem les fotos prèvies i anem a la cua a fer la inscripció, coneixem en Jordi, l'organitzador de la cursa i molt bon tiu per cert. El sistema de la inscripció és molt casolà i tot i haver fet la preinscripció hem de tornar a donar el nom i firmar, en cinc minuts ja tenim el dorsal i esperem a que donin la sortida.

Ready!

Poso el GPS en marxa i...MER..! no tinc bateria!!! Des del dilluns que no havia anat a córrer (tant fer crossfit!) i  se m'havia passat posar-lo a carregar, intento baixar-me l'aplicació pel mòbil i quan ja quasi la tinc en marxa donen la sortida ( primer en Jordi ha fet una explicació del recorregut que quasi no he pogut escoltar). Total que començo a córrer amb el telèfon a la mà, el guardo a la ronyonera que porto sempre a les curses i em concentro en córrer, per davant en Mariano ha sortit disparat com sempre, veig també a l'Isaac davant meu i la Patty, fent uns metres per dins del poble i comencem a pujar, em trobo bastant bé i pujo amb més facilitat del que em pensava. Passada la primera pujada encara tinc davant la Patty i quan començo a baixar en passa en Màrius (encara em queda molt per millorar en les baixades!). Segueixo a bon ritme i tornem a pujar, aquesta segona vegada la pujada és més llarga i vaig fent, sense parar de córrer, torno a passar en Màrius que ja no torno a veure en tota la cursa i també a la Patty, però a ella si que la veuré més endavant.

Vilanant (foto organització)

Després de la baixada arribem al primer avituallament i paro a beure aigua, em passem un parell de corredors que no s'aturen i agafo una poma ja que des de l'hora de dinar no havia menjat res i amb l'esforç se m'havia obert la gana, vaig menjant la poma mentre corro per entre els arbres, no ho havia comentat però la cursa passa per la zona que es va cremar fa dos anys i la veritat és que s'està recuperant força bé tot i que es pot apreciar els efectes devastadors del foc en molts arbres encara.
 El camí torna a fer pujada i aquesta vegada si que he de fer alguns metres caminant, ja que la pendent és força pronunciada, arribant a dalt de tot em passo una fletxa, que es veia perfectament tot s'ha de dir i he de recular uns metres, la Patty m'ha agafat en aquest punt i la deixo passar davant meu ja que hi ha corriol de baixada i no és el meu fort com ja he dit. Anem tirant els dos junts i torna haver més pujada, ella segueix davant i passem per sota d'un cable on un voluntari li diu que és la primera dona de la cursa i que la segona (la Isa, va molt a prop seu), en aquest punt m'aturo per cordar-me la bamba i la Patty se m'escapa i ja no la torno agafar en tota la cursa.

Camí de la cursa (foto organització)

Arribem al segon avituallament, la Patty ni s'atura, jo si , bec aigua tranquil·lament i segueixo intentant agafar-la però sabent que ja no ho podré fer perquè ja comença el tram de baixada, sento que algú se m'apropa molt ràpid, un altre corredor que em passa baixant! i poc després unes altres passes que se m'apropen, és la Isa, que va directa capa la Patty i ni em veu, veig la lluita per la primera posició femenina en primera fila, la Isa saluda a la Patty li pregunta quants km portem, ella li diu que 7 i apreta una mica més, poc a poc es va allunyant de nosaltres i la vaig perdent de vista. El camí ara és força còmode, ample i en descens, porto un bon ritme però sense el GPS vaig perdut sense saber el km que porto, vaig controlant per no cremar-me massa i segueixo a la Patty a uns 80 metres, abans d'arribar a la carretera em passa un 4X4 i empasso una mica de pols, arribo a un altre avituallament, em tiro una ampolla per sobre, ja que tot i ser més de les 9 fa molta xafogor, em refresco i torno agafar una altra poma, passo la carretera i ja veig Vilanant bastant a prop. Segueixo a bon ritme, davant meu veig un  corredor però no aconsegueixo atrapar-lo. 
Abans d'arribar a Vilanant entrem en una zona d'arbres on ja si que fa falta el frontal, que porto posat des de la primera baixada perquè em molestava a la mà. Passo aquesta zona més fosca i em trobo amb alguns caminats que feien la marxa curta, m'animen i jo els dono les gràcies, entro al poble i faig els metres finals molt content i amb bones sensacions.

Recorregut i altimetria oficial

Al entrar en meta veig en Jordi que micro en mà va felicitant a tos els que arribem, després de saludar-lo i comentar la cursa per sobre vaig cap a l'avituallament final, una bona botifarra, a les taules hi ha beguda però en aquest moment s'ha acabat la cervesa amb llimona i em demano una aigua. En Mariano ha arribat el 4t, llàstima per poc no pilla copa, i la Isa i la Patty, 1a i 2a, quin parell de cracks!, L'Issac el 23è, cinc minuts davant meu i jo finalment el 31è, en 1:22:40,  molt content per les bones sensacions i el resultat. 
Després d'hidratar-nos bé amb el porró i fer-nos les últimes fotos i comentar la jugada amb en Jordi i la resta anem cap a casa del Mariano que ens esperem les famílies per sopar .

Hidratació!

Valoració de la cursa: molt bona organització, el marcatge perfecte, cintes cada pocs metres i circuït molt maco, sense ser molt exigent i on es pot gaudir de la cursa, primera part més dura i segona per deixar-se anar. Avituallaments perfectes, he comptat 4, i dos amb sòlid. L'avituallament final amb botifarrada ideal. Cosetes a millorar: sistema d'inscripcions, estaria bé fer dues cues, una de preinscrits i l'altra de noves inscripcions. També posaria els km, avui que no portava el GPS he trobat molt a faltar saber quants km portava. La relació qualitat preu del a cursa molt bona, 8 euros per una cursa de 14 km està molt bé. Potser una mica cara pels que feien la de 6 km. Per tot això valoro la cursa amb un 9/10, el proper any hi torno!




2 comentarios:

  1. Epp!!! encara et passaràs al trail!!!
    Veig que no sóc l'unic en cometre errors de novato... no carregar el gps i no cordar-se bé les vambes!!! Mare de Déu!!! jajajaja

    ResponderEliminar
  2. jaja el trail i jo no són gaire compatibles però m'emboliquen amb facilitat. L'errada del GPS imperdonable! I les vambes s'enreden amb les plantes i s'afluixen els cordons cosa que a l'asfalt no passa! Seguirem millorant! ;)

    ResponderEliminar