18/5/14

13a Marxa popular de Sant Narcís


Diumenge 18 de maig 2014:

Després d'una setmana bastant diferent avui tocava córrer la cursa del barri, d'haver estat una altra no l'hauria corregut. Després de la mitja de Girona de diumenge passat vaig córrer 7 km dilluns, 6 dimarts a l''entrenament oficial de la City Trail (que em van saber a poc tot sigui dit) i 10 km el dimecres. Dijous vaig descansar i divendres i dissabte vaig estar a Baronia de Rialp fent formació activa "el RAID escolar". Així que dissabte em vaig anar a dormir ben d'hora per poder rendir mínimament durant la cursa.
A les 8 ha sonat el despertador i com la sortida està a dos minuts al costat de casa m'ho he pres amb tranquil·litat, he esmorzat i m'he vestit per anar a córrer, la família (que en principi feien la marxa caminant) han seguit dormint i he marxat trotant una mica cap a la Plaça de l'Assumpció on repartien els dorsals.
Allà m'he trobat l'Anna i en Joan Ramon, que últimament s'està aficionant molt a fer curses i me'l trobo molt sovint. En Joaquim ja era a la cua per recollir el dorsal i m'ha colat ;) Per la meva sorpresa m'ha donat el dorsal número 1, suposo que devia ser el primer en inscriure's. 

Number ONE!

Després ha arribat l'Albert que venia acompanyat de la seva família que si feia la marxa. Al cap d'una estona un altre conegut en Quim, hem estat fent petar la xerrada una bona estona, ja que els marxadors començaven a les 9 i els corredors no ho fèiem fins a dos quarts.

Amb en Joaquim i l'Albert

En aquesta edició la cursa ha fet un salt de qualitat i de participació, tot i ser el mateix circuït de l'any passat han duplicat amb escreix la participació arribant als 97 finishers en aquesta edició. Com a novetat aquest any la cursa era cronometrada amb dorsal-xip, el que li ha donat un aire més professional a la cursa. També hi havia trofeus pels guanyadors en tres categories, homes, dones i menors de 12 anys. 
Inici de la marxa

A les 9:30 puntuals ha començat la cursa, només començar he vist que les meves sospites de intentar repetir la 13a posició de l'any anterior eren ben certes, hem començat força ràpid i durant el primer km he pogut mantenir un bon ritme, però poc a poc l'he hagut de baixar i seguir a un ritme més adient per a mi. Davant meu en Joan Ramon anava molt fort i no l'he pogut seguir, en Quim anava durant tota la cursa un 50 metres davant meu i tampoc l'he pogut atrapar. Cap el km 2'5 hi havia l'avituallament, he agafat un got d'aigua, però millor que no l'hagués agafat, ja que era de plàstic i quan he anat a beure m'he ennuegat i he estat uns segons amb tos, per sort no ha esta molt i he pogut seguir endavant. Cap el km 3 arribàvem a l'autopista in hi havia una petita pujada i a partir d'aquí ja el recorregut feia una lleugera baixada que aprofitat per apretar una mica el ritme (no gaire, tot sigui dit), cap el km 5 he començat a passar caminador i he anat saludant els que coneixia. Després hem enfilat la recta del carrer Riu Güell, on he intentat atrapar en Quim però ell també ha apretat el ritme i m'ha mantingut la distància, després de l'últim revolt entràvem de nou a la Plaça i la recta final on m'esperava la botifarra!
Classificació final, cronometrada amb xip!

El temps oficial ha estat de 24:48, només 36 segons més que l'any passat però en la posició 37, com veieu el nivell ha pujat força i amb aquestes millores crec que anirà a més. Estic content després de la setmaneta que he tingut i les bones sensacions durant la cursa, el cap de setmana que vinent serà un d'aquells que doblo, amb Fenexy Race a Calella i la City Run La Salle, a veure com va.

Bona botifarra!

Valoració de la cursa: l'organització impecable, i les millores d'aquest any, com he dit abans han fet donar un salt de qualitat a la cursa. El recorregut ben marcat i amb seguretat pels corredors, amb força policia i voluntaris en els encreuaments. L'avituallament al km 2'5 ben col·locat però els gots de plàstic millor canviar-los per ampolles o gots de papers que es puguin doblegar. L'avituallament final amb entrepà de botifarra perfecte, també hi havia vi pels valents, amanida, gominoles etc. Tot perfecte,  a seguir així!

Obsequis i podiums


No hay comentarios:

Publicar un comentario