6/11/14

Cursa de Muntanya de Girona "EXPRESS"


Diumenge 5 d'octubre:

Per segona setmana consecutiva he fet una cursa de muntanya, aquesta vegada a Girona, ben a prop de casa i sense haver d'agafar el cotxe.
el dissabte vaig quedar amb el Mariano i la Lídia per recollir el dorsal al Wala, ja que ells feien la TRANS GAVARRES, la més llarga de les tres curses i sortien a les 6 de Girona direcció Palamós, fem la cua van trobar bastants coneguts i van aprofitar per fer-nos alguna foto, ja que jo corria la més curta, la de 18 km i sortia a les 10:00 (sense matinar gaire eh ;). Després d'agafar els dorsals i les fotos van aprofitar per anar a fires amb la família, all'a quasi em deixo el genoll a auto de xocs, però per sort el diumenge no em feia gaire mal i vaig poder fer-la.

Amb el Mariano i la Lidia, que van fer els 60 km en 7:59! Lidia la 4t classificada

Diumenge em vaig llevar amb temps per esmorzar i anar caminant fins a la sortida, all'a em vaig trobar amb en Joan Ramon, que últimament li està fotem molta canya i van començar a xerrar, també vaig veure més coneguts que feien la Express.

Amb en Joan ramon precursa

Amb l'Aintzane (Red Runner)

Quan quedava poc per les 10:00 ens col·loquem a la línia de sortida, no gaire davant i en principi cadascú havia d'anar al seu ritme, comencem a córrer a un ritme molt semblant i sortim de Girona, al principi el recorregut no és gaire exigent i podem anar a un bon ritme però entrem en un corriol de pujada i tothom en fila india cap el Puig Estela, la pujada és força  heavy i realment és impossible poder córrer, poc a poc anem pujant fins arribar al primer avituallament, en Joan Ramon va darrera meu durant tot el corriol i de fet així anirem tota la cursa. Quan arribem a l'avituallament bec i menjo, i aprofito per apretar-me les vambes que les porto fluixes i no vaig còmode.
Poc després iniciem la primera baixada, només començar m'entrebanco amb una branca però aconsegueixo mantenir l'equilibri, de fet ho faig bastants vegades durant la cursa però sense cap caiguda (crec que el meu estil corrents no és el més adient per la muntanya i els terrenys irregulars). Durant la baixada ens passen alguns kamikazes que després tornem a passar a la part plana i de pujada, cadascú al seu ritme i amb el seu estil. En Joan Ramon i jo valorem més arribar sans i estalvis al final de les baixades i deixem passar als que tenen tanta pressa.
Cap el km 7 tornem a pujar, aquesta vegada per Sant Miquel (de les poques pujades que faig normalment) però no ho fem pel camí sinó pels corriols que sempre evito, torna a ser una pujada dura i toca caminar novament. Seguim pujant a un bon ritme i quan podem fer algun tros corrents. arribem al segon avituallament i tornem a baixar, aquesta vegada la baixada encara és més tècnica (manera fina de dir què és xunga de collons), tornem a baixar mantenint l'equilibri i entrem en una zona de falç pla que ens permet apretar una mica i córrer sense haver d'estar mirant el terra amb els cinc sentits.

Baixant amb el meu "FREESTYLE"

Arribem al 3r avituallament, seguim amb la mateixa formació, en Joan Ramon tota la cursa al meu darrera i jo davant i anem xerrant tota l'estona (algun fotògraf ens diu que no xerren tant i apretem, però evidentment passem d'ell i seguim amb la xerrameca). Del 3r avituallament al 4, hi ha alguna pujada i baixada forta però ja no són tant llargues com les primeres i són més suportables tot i el cansament.

A més a més de xerrar van tenir temps d'algun selfie!

Arribem al 4t avituallament, on les voluntàries fins i tot han tret la pela als platans, fem una mica de broma i ja ens dirigim cap a Girona novament, una llarga baixada amb alguna rampeta pel mig, en els últims km en Joan Ramon e comenta que els genolls li fan mal i que tiri, evidentment no el deixo enrrera i vaig al seu ritme, quan estem entrant a girona parlem a un corredor de la Trail (26 km) que ens comenta que el dia abans havia fet una de 40 km  i que diumenge corria la Marató del Montseny, quin crack el tiu, i després diuen que jo no paro...
Arribem novament a la part asfaltada, i apretem novament el ritme, l'Anna ens veu i tira una foto (tot i que anem tant ràpid que no ens agafa ;) i fem l'última recte en pujada, accelerem més i passem a un corredor cadascú per un costa acabant la cursa en un temps de 2:21 i amb una bona classificació de 160/451.


Rebentats i contents!


Valoració de la cursa: recorregut molt maco, super ben marcat, amb cintes blaves cada pocs metres, impossible equivocar-se. Els avituallament durant la cursa molt bé. voluntaris simpàtics, amables i molt atents. Servei de guardarroba una mica senzill però eficient. Entrepans i beguda al finalitzar. La samarreta tècnica HG molt bona i de disseny molt xulo (molts corredors la portaven a la cursa) Cursa de 10, tot i que el preu el vaig trobar una mica elevat, 25 €, han estat ben invertits. Si t'agrada la muntanya no te la pots perdre.


2 comentarios: