20/10/14

36a Cursa del Carrer Nou


Diumenge 19 d'octubre del 2014:

Un dia especial, en principi havia de ser a Bilbao per córrer la Night Marathon Bilbao, però l'economia no arriba per tant i vaig haver de renunciar a la inscripció gratuita que m'havia tocat a Runners Place, després de prendre la decisió de no anar-hi vaig inscriure'm a la Cursa del Carrer Nou i gaudir dels carres de Girona una vegada més.
A les 9:45 em passa a recollir en Mariano i anem caminant a buscar el seu dorsal i fer l'escalfament i com no podia ser d'una manera alguna foto. 

Amb la Catedral al fons, precursa

Esperem que acabin d'arribar els últims participants de la cursa de 5 km i ens dirigim al nostre calaix , en aquesta ocasió el verd, entre 40 i 45'. Com ja sabia de l'any anterior que el GPS té molts problemes per trobar senyal en un carrer tant estret i amb edificis tant alts com és el Carrer nou ja l'havia engegat amb molt de temps i no vaig tenir els problemes de la passada edició. 

Preparats com sempre!

A les 10:30 comença el compte enrere i ens preparem per sortir, com passa en aquests casos, comencem a caminar cap l'arc de sortida, frenada en sec i a mida que ens apropem a la catifa de control de xip la cosa es comença accelerar.

Inici de la cursa, sortint del carrer Nou

En Mariano, amb aquesta facilitat que el caracteritza comença a allunyar-se de mi colant-se entr la gent sense cap problema, jo sóc incapaç de passar com ho fa ell entre tanta gent. De totes maneres el meu objectiu no és anar al costat seu ja que el ritme que porta és massa alt per a mi. Vaig còmode i no miro gaire el GPS, només per anar mirant els km que portem, sense preocupar-me molt del ritme de cursa. Anem cap a Correus, els dos primers km van situant a la gent al seu lloc, molts que han sortit massa endavant són avançat amb facilitat pel grup i altres que ho han fet més endarrere ens passen ràpidament, passat el tros de la Devesa (l'únic sense asfaltar), segueixo amb les bones sensacions i no baixo gaire de ritme, com en altres curses que faig massa ràpid el primer km i ho pago en els dos següents. Ens anem apropant de nou al Barri Vell i passem pel Carrer Santa Clara cap a Pont de Pedra, en el km 5, hi ha l'avituallament líquid, al costat esquerre i amb gots de plàstic, intento beure una mica, però la majoria cau directament a la samarreta i faig un petit glop. 
Passat el Pont de Pedra anem direcció l'Ajuntament, entrem en la part dels llambordins, noto com una punxada en el genoll, em passo a la vorera i al cap d'uns instants em desapareix, no li faig gaire cas i torno a agafar el ritme que portava. Ens apropem a la part més dura del recorregut...LA PUJADA A LA CATEDRAL fins a la Muralla, un tros que trenca el ritme a tots i ens fa anar força més lents, tot i això no paro de córrer i la faig prou dignament, la baixada la faig  deixant-me anar i amb força facilitat. 

En Mariano a la pujada

Encaro els tres últims km força bé de forces, tot i que el dia abans havia fet 12'5 km i pensava que no estaria tant fresc, quan giro cap el Carrer de la Rutlla un corredor que ja tornava quasi s'equivoca i se'm tira a sobre, per sort el públic l'avisa i segueix pel seu camí, quan arribo a Emili Grahit i giro (sense pujar a la vorera, no com els 7 o 8 que anaven darrera meu i si ho van fer :( ) miro el GPS, canvio a mode "elapsed" i veig que porto uns 40'30'', així que accelero i intento fer l'últim km ràpid a veure si puc millorar la marca de l'any passat (46'30"), veig que les cames responen molt bé i corro força ràpid l'últim km , abans d'arribar al Pont de Pedra novament, m'animen l'Ernest i en Tapi, que estan com a espectadors, encaro el Carrer Nou amb força i acabo la cursa en un temps oficial de 45'02'', realment sorprès i molt content amb aquesta marca,  ja que el meu millor temps en 10 km és de 4'44'' i no pensava apropar-m'hi tant.

Bon sprint final.

Entrego el xip que va inclòs en el dorsal i vaig a buscar una mica d'aigua, uns voluntaris de Càritas donen ampolles a Jaume I i no he d'arribar fins la Plaça Josep Pla per poder apagar la set, quan arribo faig la cua (no gaire) i agafo els productes de regal com puc ja que no donen cap bosses i et van omplint les mans amb tot el que et donen ;)
Veig en Mariano, mirem la classificació, saludem als coneguts i per acabar una cerveseta a casa.



Valoració de la cursa: voluntariat molt bé, molt col·laborador. El circuït ben marcat cada km i sense complicacions. L'avituallament d'aigua al km 5 una mica fluix, només a un costat i els gots de plàstic van molt malament per beure, a no ser que t'aturis, cosa que en una cursa de 10 km urbana no s'acostuma a fer (en Mariano em va comentar que ell va haver d'aturar-se perquè no hi havia gots a la taula). L'avituallament final força bé, tot i que no entenc perquè no donen una bossa (de fet ni a la inscripció presencial em van donar una). La samarreta correcte. Preu 12 €. Nota 8/10 


2 comentarios:

  1. A mi em sembla cara. Cada cop estic més en contra lesl preu de moltes curses "populars". I la sortida sol ser una mica caòtica.... Tot i així, és LA CURSA de Girona.
    Per cert... casulament poses PUJADA A LA CATEDRAL en majúscules.... jijijijiji no és casualitat eehh??? Com trenca el ritme!!! Jajajaja

    ResponderEliminar
  2. Sí, que és una mica cara i a sobre hi havia un descompte de 4 € pels socis del GEIG que vaig saber tot just acabat de pagar.
    No poso res casualment ;)

    ResponderEliminar