14/8/14

2a Marxa amb obstacles Castelló d'Empúries





Diumenge 10 d'agost:
Un altre diumenge amb cursa, però aquesta vegada una cursa diferent, la meva primera amb obstacles. Després dels 17 km del dissabte amb Milla inclosa, avui ha sonat el despertador força aviat i m'ha costat una mica llevar-me,finalment ho he pogut fer i au cap a Castelló d'Empúries, això si després d'esmorzar.
Uns 50 minuts de trajecte i ja sóc a destí, aparco el cotxe sobre la vorera perquè no hi havia més lloc a l'aparcament (amb una mica de dubtes si em trobaria "regalet" post cursa en forma de multa, però veig que hi ha força cotxes com el meu). Vaig a recollir el dorsal, per sort havia fet la inscripció telemàtica i m'estalvia una cua bastant llarga, i dos eurets ;) Em donen una bossa amb el dorsal, una samarreta commemorativa i un ticket per la botifarrada final.

Abans de començar, ben nets;)

Quan torno de deixar les coses al cotxe em trobo amb el Màrius i la seva família, comentem com serà la cursa, la veritat és que estem molt motivats amb els obstacles. Després d'alguna foto i esperar una mica a les inscripcions d'última hora donen la sortida, uns trabucaires que fan molt de soroll, com la cursa es mereix. 

Preparats per la sortida!

Sortim tots a córrer, comença amb un terreny força assequible, però la primera baixada ja té molta pendent, molta gent la baixa posant el cul a terra, jo m'animo i la baixo dret amb força facilitat. Els primers km anem junts amb en Màrius, i encara podem xerrar una mica i tot, arriba el primer pas del riu, au! sabatilles ben xopes i fins el final de la cursa, ja què el riu el passem moltes vegades.

Passant per l'aigua!

Poc després arriben els primers obstacles, diguem-ne "artificials":  rodes que passem per sobre (vigilant els turmells que són força traïdores ;) unes bales de palla que s'han de passar per sobre, primer una sola  i després ja una sobre l'altre, se me colen un  parell de corredors entre jo i en Màrius i el segueixo molt d'aprop. Cap el km 3 hi ha el primer avituallament d'aigua, torno a enxampar-lo i ens dirigim un altre cop cap el riu, passat el riu hi ha una petita pendent i no sé com, de la manera més ximple m'ensopego amb una arrel i rodolo per terra, en Màrius em pregunta si estic bé, li dic que si (per sort només una rascadeta al genoll) i continuem corrents. Passem més obstacles, troncs a terra,tanques de fusta fins el km 5 on hi ha un altre avituallament, aquesta vegada sòlid, agafo una mica de taronja i aigua i cap endavant. 

Passant les cordes

Per sort tot i que la cursa ha començat a les 10 la gran part passa per l'ombra i no patim aire calor, així que seguim corrents cap la meta i superant més obstacles, més palla, una paret amb una mena de xarxa per escalar-la... arribo a una pendent on han posat una corda per poder-la pujar, he d'esperar que passin 2 persones i una noia, pujo bé i després de la pujada la noia s'atura una mica, la passo i intento atrapar en Màrius que em porta uns 20 metres d'avantatge, encara hi ha alguns obstacles per superar, el pitjor, per "marrano" el d'anar reptant per sota del filferro sobre una bassa de fang, passat aquest, encara queden alguns com cordes i un tobogan, on només posar un peu caic cap avall poc ortodoxament, després d'aterrar sense problemes segueixo corrents.


A baixar el tobogan!


Veig en Màrius que segueix a la mateixa distància però no hi ha manera que el pugui enxampar, passem una bassa d'aigua que ens arriba fins la cintura i que ens diuen que és l'últim obstacle, un membre de l'organització em tira la mà i em diu que faig cara de fet caldo, però jo no em trobo malament i no li agafo.


Recta final, amb escuma i tot!

Surto de l'aigua i cap a meta, accelero una mica per la zona d'espuma i quan arribo l'spiker anuncia l'arribada de la primera noia (no jo! la que havia passat a la zona de la corda!). Saludo en Màrius i ens fem unes fotos triomfals!! Ni idea del temps ni de la classificació però és una cursa per passar-ho bé i on el crono el deixes oblidat.
Finishers! ja no tant nets ;)

L'organització ha posat una màniga per treure'ns el fang abans d'anar a les dutxes i així ho fem, sort que és estiu ;) Després de netejar-nos una mica anem als cotxes i cap a la dutxa i una vegada ben nets el premi final 
una bona botifarra per recuperar les forces. 

Valoració de la cursa: una cursa molt diferent de les habituals, molt divertida i que recomano molt fer. L'organització gairebé perfecte, recorregut divertit, obstacles ben situats i sense una dificultat extrema, apte per tots els públics, de fet hi havia força mainada, el proper any portaré el meu fill també. El marcatge dels km un bon detall perquè no era cursa per porta el GPS a sobre. Bons avituallaments durant la cursa i el final amb botifarra i beguda, Preu molt acurat, 10 euros per cursa, samarreta i botifarrada. Un problema que han tingut ha esta que molta gent s'ha apuntat a última hora i han sobrepassat una mica a l'organització, per sort a mi no m'ha afectat ja que havia fet la inscripció prèviament i he arribat a temps  per no quedar-me sense menjar ;) 
Nota: 9/10. MOLT RECOMANABLE!!!

1 comentario:

  1. Des del GEIS estem molt contents que t'agradés la cursa. Estem treballant ja en la 3a edició que serà el proper 9 d'agost; aviat penjarem informació. Ens veiem aviat ;-)

    ResponderEliminar