20/4/14

Time Trial Swin


Dissabte 19 d'abril:
Un dissabte diferent, avui no faig una cursa, de fet rarament les faig dissabte, avui és un dia especial faig una prova de natació! Si heu llegit bé, de natació! Els que em coneixeu ja sabeu que jo de nedar el justet a l'estiu i poca cosa més, alguna travessa i un parell d'aquatlons però tot molt popular.  Però també sabeu que poques vegades renuncio a algun premi dels que em toquen,  i l'organització de  TRIAL TIME m'havia obsequiat amb un dorsal per aquesta prova en un sorteig de Facebook. Aquest dissabte he fet una prova on he "competit" amb gent molt professional del món aquàtic. Bé en un principi la prova està pensada per competir contra tu mateix i el crono...però ara us explico.

Tarima de sortida

No hem matinat en excés perquè la prova començava a la 1 i teniem temps d'arribar amb calma, a les 8 tota la família , inclòs un nebot ens hem llevat i cap a les 10 hem sortit direcció Castelldefels, després d'un viatge relaxat (amb dos nens ja se sap que és molt relaxat oi?) i l'acostumada equivocació de camí hem arribat al Canal Olímpic de Catalunya. Hi havia força cua per entrar, i quan hem arribat ens hem identificat com a participants, la noia (que en un principi volia anar apuntant a tots els participants en una llista) ens ha fet passar sense cap més pregunta i hem deixat el cotxe. M'he informat de on havia d'agafar el barret de bany i el xip, i després d'agafar-lo he anat al vestidor a canviar-me. Com encara era aviat hem estat xerrant una mica amb un participant que venia des de Tenerife a fer la prova dels 3000m amb neoprè, imagineu si hi havia nivell ;)

Moments previs

Després d'esperar una mica he anat cap a la sortida, he escalfat una mica i m'he posat a la cua. Aquesta prova no era com les travesses a la que he assistit fins ara, que tothom surt a saco, passant'ha per sobre, no, aquesta era com una contra-rellotge, sortien d'un en un en intervals d'un minut, i el participant que no hi era quan li tocava quedava automàticament eliminat. Davant meu han eliminat a bastant nedadors, suposo que el dia no acompanyava gaire ja que era núvol i feia una miqueta de fred. Ens han dit que l'aigua estava  20º, no sé jo... 

Preparat per nedar

Mentre esperava el meu torn he parlat amb un altre participant que també nedava sense neoprè, pel que m'ha explicat era un nedador habitual tot  i que no feia gaire proves.
A les 13:14 em tocava sortir, minut abans m'he col·locat en el lloc de sortida, esperant amb ganes el meu torn. La família m'animava uns metres més avall, el jutge ha començat el compte enrere 10, 9....JA! m'he llançat a l'aigua i després de la primera impressió he vist que no estava tant freda com semblava, he començat a nedar i no gaire còmode, una mica d'aigua m'ha entrat a les ulleres i no m'han deixat de molestar en tota la prova. He intentat seguir un ritme de 1 respiració i 4 braçades però no anava còmode i he decidit fer 1 i 1 (més lent però més còmode per a mi). L'aigua era força verda i no es veia gaire el fons, així que he anat avançat poc a poc pel canal.

En plena "acció"

Els nens i la dona m'animaven en tot moment ja que han fet el recorregut des del lateral del canal, quan portava un 200 metres ja m'ha passat el primer nedador (crec que m'ha passat quasi tots els que han sortit darrera meu), tot i així no m'he desanimat i he seguit nedant, als 500 metres ja em notava força cansat i veia molt lluny el cartell de 750. He seguit nedant i poc a poc he arribat a la boia de gir, quan he fet la volta he intentat treure l'aigua de les ulleres però en aquest model quan hi entra ja no hi ha res a fer.

Viratge, mitja feta!

Bé, només em quedaven 750 metres més, he seguit nedant, de tant en tant em desviava una mica i alguna boia petita s'ha emportat un cop jeje. Quan portava uns 900m m'ha passat el noi amb qui havia parlat en la sortida, havia sortit 12 minuts darrera meu i ja m'havia passat!!! he intentat seguir-lo però res a fer. He seguit nedant i sent superat per altres nedadors i nedadores. Només em quedaven 500 metres, apreto les dents i segueixo nedant, va el cartell de 250 m, intento augmentar el ritme i nedar més ràpid però noto una punxadeta al bessó i decideixo seguir al ritme que portava, total...

De tornada

Poc a poc vaig arribant a la meta, ja veig el cartell blau que s'ha de tocar amb la mà del xip per parar el crono, si uns metres més i ja hi sóc, per fi! he arribat, nedo un parell de metres més fins la  tarima.

Arribant a la meta


Estic tant fet caldo que em quedo a l'aigua perquè no em veig capaç de sortir-ne, un membre de l'organització m'ofereix ajuda per sortir, li dic que esperi uns segons que em recuperi més i li dono la mà, sort que m'ajudat a sortir perquè estic destrossat.

Amb dos grans ajudants!

En Pau i en Marcel en porten la tovallola, agafo beguda per recuperar-me. la beguda que em donen és Restart, una beguda revitalitzant nova, que la veritat és força bona. Pregunto on és pot comprar i m'expliquen que de moment no està a la venda a Girona, només a Tarragona i Barcelona, curiós...
Em vaig a la dutxa, i a diferència de primera hora que només hi eren dos al vestidor em trobo amb el vestidor ple de nedadors posant-se el neoprè (quina història això de posar-se'l, que si guants de plàstic, que si vaselina... tot un món per conèixer). 


Classificació i no presentats.

Vaig a mirar les classificacions i.. vaia he quedat el penúltim però OOOOH SORPRESA!!! dels 5 MASTER-40 inscrit només hem nedat dos i em toca trofeu!!! Així que esperem fins les 3 a l'entrega de premis, i pujo al podi a recollir-lo ben orgullós.

Entrega de premi

2n classificat MASTER40 ;)


Els més grans!

Valoració de la cursa: una organització perfecta, sortides cada minut i sense cap endarreriment. L'organització molt amable resolent tots els dubtes que he tingut.  L'escenari de la prova ideal, el Canal Olímpic, cada nedador podia avançar al de davant sense problema. El cronometratge tocant la catifa a l'arribada molt bé. Avituallament al final de la prova molt bé, entrepà i tota la beguda necessària. Si sou nedadors heu de fer aquesta prova!

Samarreta obsequi.


No hay comentarios:

Publicar un comentario