13/4/14

Cursa Bombers BCN


Diumenge 13 d'abril 2014:

Després del descans de la setmana passada avui tronava a tocar cursa, i de les multitudinàries! La Cursa Bombers de Barcelona no es sembla en res a la que vaig fer fa 15 dies, la de Bombers de Girona. És una cursa on tot esta magnificat i on ens unim 27000 runners per gaudir de la gran ciutat, de fet el seu lema és #werunbcn. 
Com havíem d'anar fins a Barcelona avui ha tocat matina, a les 7:30 m'ha recollit en Mariano i després hem passat a buscar en Carles, en una hora hem arribat i ens hem arriscat a buscar aparcament el més a prop de la sortida però no hi hagut sort i hem hagut d'aparcar a prop de Glòries, uns 15 minuts caminant. Després de deixar el cotxe hem anat a l'Arc del Triumf on hem recollit les samarreta-dorsal que ens havien retirat unes amigues del Mariano. Després hem anat a deixar les bosses i fer uns rius, ja quasi era l'hora de la cursa, i com els calaixos tancaven oficialment a les 9:45 en Carles i jo hem anat al de sub48, ja que en Mariano havia quedat amb les seves amigues per acompanyar-les durant la cursa.

Abans de la cursa, Mariano, Carles  i jo

Una vegada dins del calaix hem començat a gaudir ja de la festa, primer un DJ animant i posant música i poc abans de la sortida un grup amb música en directa que ha posat el personal a mil abans de començar a córrer. Quan han donat la sortida he començat massa ràpid, a 4.17 he fet el primer km, però poc després les cames ja no em responien igual i he baixat el ritme (no aconsegueixo tenir la xispa que tenia abans).

L'onada blanca

Al segon km he puja pel Paral·lel després d'un mes, i aquesta vegada sense patir, o com l'últim cop que ja portava 40 km a les cames i anava més mort que viu ;) Com canvien les sensacions en un mateix tram eh?. Cap el km 4 hi havia el primer avituallament, molt ben posat a les dues bandes del carrer i molt llarg, el que et permetia agafar l'aigua sense problemes.
Quan he arribat a Gran Via he notat que no anava ràpid i tot i que no em costava gens mantenir el ritme era incapaç de córrer més depressa, quan he passat pel km 5 he vist que ja portava 23 minuts i que no seria el dia que aconseguiria baixar de 45' en el 10 km (només ho he fet una vegada en totes les curses que he fet). A Plaça Universitat hi havia un música que m'ha animat una mica i he canviat el xip i he gaudit de la cursa, córrer per la ciutat on vaig créixer sempre em va recordar bons moment.  
Al final de Gran via la cursa feia un gir cap a la dreta, direcció Marina i aquí els retalladors han fet l'estiu, tots retallant a saco per la vorera, quan hem arribat a l'Arc del Triumf tres quarts del mateix, incús un voluntari els cridava que no retallessin, però evidentment ni cas, jo també he cridat una mica ;)
El segon avituallament ha estat igual de bé que el primer, si hagués anat amb un bon temps me 'hauria saltat però com ja havia desistit de millorar el  crono he agafar una altra ampolla d'aigua i m'he refrescat ja que feia bastant calor. 
Quan hem arribat a la via Laietana he aprofitat la baixada per accelerar una mica, és impressionant veure tota la gent que hi ha davant i darrera teu des d'aquest punt i la onada blanca de corredors cobria tot el carrer de costat a costat (de fet com a tot el recorregut). Quasi al  final de la baixada hi ha el túnel del POWER SONG, on la música sona realment forta i te fa pujar una mica més el teu ritme. Poc després ja quasi arribes a la meta, en la corba final hi havia els bombers tirant aigua però dissortadament quan he passat jo, han parat l'aigua i no m'he pogut refrescar.

Gran foto de Romana!

Últim gir i encarem cap ala meta, després d'un petit esprint he arribat clavant els 48 minuts, un temps discret però que no m'ha impedit gaudir de la cursa i de la ciutat.
Per arribar a la sortida has de caminar un bon tros, quan arribes al final els voluntaris et donen una bossa amb aigua i una beguda isotònica , que han durat pocs segons a les meves mans.

Post cursa

He anat a buscar la bossa al guarda roba i m'he trobat en Carles que havia acabat la cursa en 46 minuts, tot i que l'havia deixat endarrera al primer km m'ha tret  un minut i mig ;) Després d'estirar una mica hem anant al punt de trobada on havien quedat amb el Mariano, ha arribat al cap d'una bona estona, i ens ha explicat que al final no ha troba a les seves amigues i ha fet la cursa en una hora i tres minuts, un temps de passeig per ell però reservant forces per l'aventura de 87 km que farà el proper cap de setmana, molta sort company!

Al final 48 minuts clavat i en la posició 5563, que per tota la gent que hi havia no està tant malament.

Recorregut

Ritme


Valoració de la cursa: és una cursa super ben organitzada, calaixos on t'exigeixen demostrar la teva marca no com altres curses. Els serveis al corredor impecables, tant el guardar roba, com els avituallaments. L'ambientació és del més espectacular que pot trobar. La samarreta serveix al mateix temps de dorsal i fa gràcia això de córrer per un dia tots igual. El preu és una mica car, 17 euros però crec que per tot el dit abans és pot justificar . Cursa per repetir cada any.

Post cursa ;)

No hay comentarios:

Publicar un comentario