9/3/14

30a Marxa popular de Santa Eugènia de Ter


Diumenge 9 de març:
Avui ha tocat córrer pel barri, una setmana abans de la Marató de Barcelona he disputat aquesta cursa amb bastants dubtes sobre el meu rendiment ja què les molèsties que arrossego fa dies no acaben de marxar, a més a més,  avui m'he llevat amb el genoll inflamat  i tot i que no em fa mal em té una mica mosca. 
Com visc molt a prop de la sortida no he hagut de matinar gaire i després d'esmorzar he anat caminant a recollir el dorsal i fer el pagament, que tot s'ha de dir, per ser membre del Club Esportiu Sant Eugènia (CESET) m'ha sortit molt econòmica, 2'5€, la resta de participants pagaven des de 3 fins a 7 € depenen si eren del barri, federats o no. Una altra avantatge que he tingut és que m'he estalviat fer cua perquè en Miquel tenia els dorsal apartats pels membres del CESET.
Després de saludar a corredors coneguts, ens hem fet unes fotos amb en Joaquim i l'Albert que també corrien la Marxa.  

Amb bons amics com l'Albert i en Joaquim

Abans de la cursa hi havia un escalfament dirigit que ha seguit bastant gent, jo la veritat m'estimo més fer el meu propi escalfament. 

Escalfament dirigit

A les 9:00 s'ha donat la sortida després d'un compte enrere, m'he situat a l'esquerra perquè als 500 metres passo per davant de casa i sempre saludo a la meva dona i el meu fill que em tiren alguna foto i m'animen. 

Sortida a tota metxa!

Aquest any he sortit més lent que de costum per no arriscar els femorals i he pogut fer els següents kilòmetres menys ofegat que en edicions anteriors que sortia al cap de la cursa i estava  una bona estona per recuperar l'alè.

Passant per davant de casa (foto by Xesca)



Pel Carrer Riu Güell, no retallàvem ;)

Passat uns dos km hem deixat l'asfalt i hem començat la part més maca de la cursa, hem anat per les hortes fins gairebé l'autopista i després un altre cop direcció Girona, en el km 5 hi havia el primer avituallament, he agafat una ampolla d'aigua per refrescar-me. Cap el km 6'5, calculo, el GPS deu haver fallat ja que m'ha sortit un ritme de 5'18 aquest km i no he baixat el ritme segur,  perquè davant portava els mateixos corredors que durant un parell de km i no se m'han allunyat, les meves sospites crec que estan fonamentades perquè al final de la cursa només m'ha marcat 9'5 km totals. Aquest tram de cursa és la meva zona habitual d'entrenament quan corro per Girona, i m'ha agradat molt passar-hi en companyia d'altres corredors i el dorsal posat.

Inici de la zona de terra

Bon lloc per córrer oi?

Cap el km 7 hem sortit del camí de terra i hem encarat cap a la Biblioteca direcció Plaça del Barco, hem seguit cap amunt direcció Montfalgars, en aquest tram he mantingut força bé el ritme i hi havia moments que anava bastant sol, sempre uns metres darrera del mateix grup de corredors que he tingut davant des del km 4. Després de passar per darrera del camp de futbol he apretat una mica per encarar l'últim km, i arribar força bé fins a la línia de meta en 47'40'', dos minuts i mig que l'any passat però que tenim en compte com estic m'ha deixat molt content per el proper diumenge anar a la Marató. 

Cap a la Plaça del Barco
Arribada!

A l'arribada m'he refrescat amb més aigua i un tros de taronja que hi havia abans de fer la fila per recollir la botifarra, després d'agafar-la he saludat a més companys, com en Mia, i he estat xerrant una bona estona, de fet més temps que corrents ;) 

Objectiu: la botifarra!

Amb en Mia, quina cara que tinc jeje ;)

Valoració de la cursa: l'organització molt bé, tot el circuït estava perfectament marcat i en els trams urbans hi havia seguretat ja que els carrers estaven tots tallats per la policia local o voluntaris. L'avituallament d'aigua en el km 5 el posaria amb una taula perquè he vist una mica apurades a les dues voluntàries donant les ampolles. L'avituallament final amb la botifarra genial, tot i que els que ha arribat darrera meu han hagut de fer una mica més de cua. L'ambientació inicial i final amb el dinamitzador fent escalfar i estirar a la gent ha esta força divertida i al final de la cursa hi havia molta gent que s'hi a sumat a fer una mica de salsa. L'obsequi de la samarreta també m'ha agradat, el disseny i els color són macos. Bé i el preu, com he comentat abans, per 2'5 € en el meu cas o 7€ que era el màxim que es pagava, per tot els serveis donats crec que és immillorable. Córrer no ha de ser un negoci pels organitzadors i està demostrat que es poden fer curses amb un preu força raonable. L'any vinent hi tornaré!

Samarreta commemorativa, i l'entrepà recuperador

Tornada a la calma??

No hay comentarios:

Publicar un comentario