12/5/15

Mitja de Tossa



Diumenge 10 de maig 2105:

Un altre diumenge amb cursa, aquesta vegada he aprofitat el dorsal que em va tocar en un sorteig de WeRunBarcelona
Després de la Marató d'Empúries avui hi tornava a córrer sense haver descansat gens, ja que durant la setmana no he deixat d'entrenar, entre la cursa de la Xesca, els Beerrunners i alguna sortida amb el Bernat ja portava 48 km més a les cames. En principi no pensava apretar gaire en aquesta mitja ja que pel que havia vist era força exigent.
A les 7:30 ha sonat el despertador i després de preparar el cafè he avisat a la família que avui, aprofitant que la mitja és a Tossa venien a passar el matí a la platja, agafem el cotxe i arribem força bé de temps, per no complicar-nos gaire aparquem on aconsellava l'organització, a la zona esportiva que queda a un km de la sortida, baixem xino xano caminant i vaig a buscar el dorsal.

Foto precursa


Després d'algunes fotos amb la família i ben protegit amb crema solar i gorra vaig cap a la sortida, quan arribo ja hi ha força gent i em col·loco per la meitat, sortim juntament amb els corredors de 10 km. Aprofito per fer-me algun selfie i buscar alguna ràdio local (Ràdio Tossa, per cert poca cobertura quan t'allunyes del centre)

Selfie linía sortida

L'spiker va animant una mica a la gent i ens diu quan queda per començar, a les 10:00 es dona la sortida i camino fins la catifa de sortida on començo poc a poc a avançar gent, quan porto uns 300 metres veig a la Marta (RedRunner)  i la saludo. Segueixo passant gent en aquests primers km on estem tots barrejats. encarem cap a la carretera de Llagostera, fa una mica de pujada, però no és gaire forta i puc seguir a bon ritme, de tornada ja veig venir els primers classificats de la cursa de 10 km, alguns corredors comencen a caminar per la pujadeta. Quan estic a punt d'arribar al km 3'5  i fer el gir em passa la llebre de 50', miro el GPS i no entenc res baix molt per sota de 5' el km (4:35, 4:24, 4:44 en els tres primers), veig que la llebre va quasi sola, un o dos corredors com a molt la segueixen, quan fas el gir de baixada novament cap a Tossa la torno a passar i ja no la veig més,

Al final de la baixada hi ha el primer avituallament, com fa força calor bec aigua i em remullo una mica el clatell, sort que porto la gorra per la suor quan no la porto cau als ulls i molesta molt). Tornem a entrar pels carrer de Tossa i fent el primer pas per meta, segueixo anant per sota de 5', bon ritme i la calor s'aguanta força bé amb la brisa marina, passo per sota de l'arc de meta i als pocs metres veig a la Xesca i en Pau, els crido i els saludo.

Passant pes 7k, saludant a la família

Segueixo endavant però ara canvien de direcció i agafem la carretera que va cap a Sant Feliu, ara comença la festa, un seguit de pujades i baixades per la costa, les vistes són espectaculars la veritat, em concentro en pujar sense baixar massa el ritme i passem per la separació de les dues curses, mitja a la dreta i els de 10 se'n van a l'esquerra, continuo pujant i veig el km 19 marcat al terra, penso que si tinc forces a partir d'aquí els 3 últims km seran de baixada i podré apretar.
Al km 11 hi ha un altre avituallament, agafo més aigua i un gel de Nutrisport, que per cert em cau al terra i he d'aturar-me a agafar-lo, per sort el voluntari m'ajuda i no perdo gaire temps. Me'l guardo per si el necessito (després de l'experiència de la setmana passada no arrisco i sent una mitja menys). Seguim fent puja-baixa fins el km 14'5 que girem cua i cap a Tossa novament, cada vegada em trobo millor i tot i les pujades vaig passant a més corredors dels que em passen a mi, tornem a passar per l'avituallament i agafo més aigua.

Carretera amunt

Cap el km 18 l'última pujada, ara això ja fa baixada i començo a accelerar, el km 19 ja vaig força ràpid i al 20 "me vengo arriba" i el faig a 3'58'', les corves les faig en línia recta i la veritat gaudeixo com mai una baixada. Arribem novament a Tossa, tot i fer baixada ja hi ha alguna pujadeta que em fa anar una mica més lent però segueixo passant corredors i ja no em passa cap més, torno a entrar pels carrers estrets i l'sprint final cap a meta, 1:43:01!!

Arribada!

No pensava que la setmana després de la marató faria una mitja tant exigent per sota de 5'/km i la Xesca i en Pau tot just arriben a la zona de meta quan fa uns 30'' que he acabat.

Feina feta!


Anem per l'entrepà i la bossa i cap a la platja una estona, que freda està l'aigua però no dubto en fer el primer bany de l'any. Una mica de turisme per Castell i anem a veure si encara funciona el servei del trenet que et porta a la zona esportiva. Estem de sort i pugem a l'últim que fa el servei. Així que ens estalvien el km de pujada extra ;)

Turisme&run

Tornada amb el trenet!


Valoració de la cursa: molt bona organització, entrega ràpida dels dorsal i les samarretes, servei de guardaroba també molt eficient. Voluntaris molt amables. Serveis extra que no he fet servir de guarderia (on vaig veure bastants nens) i fisio (que encara treballaven quan van agafar el trenet). Recorregut ben marcat, 4 avituallaments en cursa i un final amb entrepà i isotònica de Nutrisport. El recorregut és força exigent i no recomano fer aquesta mitja com a debut. Cursa de 10.



No hay comentarios:

Publicar un comentario