10/3/15

XXXI Marxa Popular de Santa Eugènia de Ter


Diumenge 8 de març del 2015:

Després d'uns dies entrenant amb en Berni, avui hem fet el debut amb la samarreta dels Beer Runners en una cursa a Girona. Durant aquest dies havien comentat que no era normal que tingués un ritme més baix en la mitja que en una cursa de 10 km, i en Berni es va oferir per fer-me de llebre i intentar millorar la meva MMP.

El dia abans van quedar per fer el circuït, gairebé el van clavar, excepte la volta a l'estany i la part final que no ens van aclarir gaire per quin caminet s'havia d'agafar, no acostumo mai a fer un "reconeixement" del terreny, i de fet no em calia gaire perquè he fet moltíssims km per el recorregut d'avui, de totes maneres ens va servir per mirar els ritmes que podrien fer el dia de la cursa.
Com era al costa de casa, vaig posar el despertador no gaire aviat, i a les 9:00 ja era a la cua amb el Berni, que em va presentar en Francisco, un jubilat de Cadis, que aprofitant el viatge de l'Inserso s'havia apuntat a la cursa, un crack i en molt bona forma tot s'ha de dir. 

Amb el Berni i en Francisco

Després d'agafar els dorsals van anar a canviar-nos i deixar les coses al guardarroba, després de fer-nos alguna foto amb el Francisco ens van anar a escalfar una mica ja que volien sortir davant perquè la sortida tenia un gir a la dreta que podia deixar-nos una mica aturats. L'organització també havia posat un monitor per fer un escalfament dirigit, però hem decidit fer-lo pel nostre compte.

Escalfement dirigit

Tornem a la zona de sortida i ens preparem per començar. La sortida la fent força ràpida, al ritme dels primers i ens situen força endavant, anem direcció Maristes per les Hortes, i passem alguns corredors i corredores, fins i tot un nen d'uns 10 anys! En Berni marca un ritme força alt (3'52'' el primer km) i jo faig tot el possible per seguir-lo, fent la volta al petit estany de les Hortes, que és per la part externa, no per l'interior com havien fet el dia abans, una part amb molt herba i després ja seguim el circuït que havien fet dissabte.

Sortida

Anem direcció Salt , ja a un ritme una "mica" més normal, al voltant del 4'20'', en Berni segueix tirant fort i anem passant poc a poc corredors que tenim al davant, de fet durant tota la cursa només ens va pssar un corredor cap el km 8. Sobre el km 4'3 hi ha l'avituallament, agafo una ampolleta d'aigua, bec i li ofereixo una mica al meu company però no en vol, passem per sota del túnel de l'AP7 i tornem a girar cap a la dreta, aquest tram és el que té el terreny una mica més "trailero", amb força basses de les pluges de dimecres, però tot i això seguim amb el ritme marcat, cap el km 6  fem el gir per fer ja el camí de tornada, li dic al Berni que ara bé una mica de baixada (és imperceptible però n'hi ha ;)
El km 7 el fem una mica per sota del ritme que portem, i cada vegada em costa més mantenir-lo, per sort en Berni em va animant constantment.
Cap el km 8'5 arribem on el dia abans no ens van aclarir i passem per un camí força estret, que va acabar a l'únic trosset asfaltat de la cursa, quan arribem al km 9 el GPS del Berni marca 38', em diu que apreti que podem fer 42 justos, em deixo tot el que em queda per apretar més en aquest últim km, però al final la marca és de 42'39'' (li surten 150 metres més en el seu GPS, en el meu 10 km clavats).

Arribada, mort!

En l'arribada hi ha en Pau que aquesta vegada no entra amb mi a la meta i la Xesca tirant fotos. Quan acabem em comenta que m'ha vist fet caldo, jo li contesto que anava al 100%, i que no estic tant malament. Es queixa que una bici ens ha passat pel mig , i ni jo ni en Berni ens havien adonat (després mirant les fotos i el vídeo de l'arriba he vist que era veritat)

Sprint final

Anem pel nostre merescut entrepà de botifarra i una mica de líquid, també ens donen una samarreta commemorativa de cotó, agafo la més petita per en Pau. Després de xerrar i saludar alguns coneguts ens anem al bar a fer els que toca als beerrunners, una bona cerveseta per celebrar la nova MMP en 10 km!

Amb la Xesca, en Berni i unes cerveses ;)

Valoració de la cursa: aquest any hi ha hagut alguns canvis que m'han agradat: la prova ha estat cronometrada per NOVOTIMING, un servei de cronometratge que m'ha agradat molt, de seguida tenia el resultat al mòbil amb temps i ritme de cursa, i després a la web es poden baixar fotos de l'arribada i veure el vídeo. El dorsal personalitzat  i amb el chip incorporat, també un bon encert. 
el canvi de recorregut també m'ha agradat, aquest any hem deixat el primer tram asfaltat per fer-ho pràcticament al 100% per les hortes (on entreno moltes hores). La resta com altres edicions, servei de voluntaris impecable, avituallament a mitja cursa, entrepà de botifarra al final, samarreta commemorativa i tot per 5€, relació qualitat-preu un 10.Per tornar-hi cada any!

En Pau es va cruspir el meu entrepà ;)

No hay comentarios:

Publicar un comentario